میلگرد فولادی در تصویر قابل مشاهده است.

قیمت میلگرد در مسیر کاهشی / ریزش دلار میلگرد را ارزان کرد؟

اخبار
سه‌شنبه 23 اسفند 1401

قیمت میلگرد پس از سردی هوا و رفع محدودیت گازرسانی به کارخانه های فولاد در اواسط ماه جاری کاهش یافته است. میلگرد آجدار تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان که هفته گذشته 28 هزار تومان قیمت داشت، اکنون برای سایزهای 14 تا 28 بین 25 تا 26 هزار تومان است اما میلگرد سایز 12 روی قیمت 28 هزار و 500 تومان باقی مانده است. در حالی که میلگردهای تولیدی سایر کارخانجات عموماً حدود 26 هزار تومان قیمت دارند، برخی از شرکت ها مانند کویر کاشان و درپاد تبریز همچنان میلگردهای خود را با قیمت 31 هزار تومان قیمت گذاری می کنند که نشانی از کاهش قیمت ندارند. قیمت میلگرد ساده از هفته گذشته تاکنون تغییری نداشته و قیمت ها بسته به شرکت سازنده بین 28 تا 31 هزار تومان متغیر است.

 

میلگرد فولادی در تصویر قابل مشاهده است.

 

به گفته محمد آزاد، رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، قیمت میلگرد در هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت دلار کاهش یافت. او توضیح می دهد که قیمت تمام شده میلگرد با نرخ های جهانی تعیین می شود و زمانی که ارزش دلار کاهش یابد طبیعتا قیمت میلگرد کاهش می یابد. علاوه بر این، اگر ارزش دلار به کاهش ادامه یابد، هزینه میلگرد ممکن است حتی بیشتر کاهش یابد.

آزاد خاطرنشان می کند: اگرچه ممکن است در ماه های آینده تقاضا برای میلگرد افزایش یابد، اما با توجه به مازاد محصولات فولادی و عدم واردات میلگرد، افزایش قابل توجهی در قیمت های داخلی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، از آنجایی که 55 تا 58 درصد میلگرد تولید داخل صادر می شود، بعید است که تقاضای داخلی تأثیر قابل توجهی بر قیمت های داخلی داشته باشد.

بر اساس اعلام انجمن فولادسازان ایران، تمام میلگرد مصرفی کشور در سال جاری تولید داخل بوده است، زیرا در 10 ماهه امسال تنها 43 هزار تن میلگرد وارد شده و 2 میلیون و 328 هزار تن نیز صادر شده است. بر اساس این اطلاعات قیمت میلگرد در کوتاه مدت احتمالا تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار خواهد بود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید