تیرآهن فولادی در تصویر قابل مشاهده است.

بهره برداری از سه طرح فولادی

اخبار
شنبه 13 اسفند 1401

معاون وزیر صمت گفت: در نیمه نخست سال آینده سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون افزایش می‌دهد.

وجیه‌الله جعفری در بازدید از فولادسفیددشت چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۵۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: سه طرح فولادی در کشور دارای پیشرفت اجرایی بالایی است که هریک از این طرح‌ها در حدود ۸۰۰ تا یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد در ۶ ماهه نخست امسال بهره‌برداری می‌شود. بهره‌برداری از این طرح‌ها قیمت آهن را متعادل‌تر خواهد کرد.

 

تیرآهن فولادی در تصویر قابل مشاهده است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ادامه با اشاره به طرح توسعه فولادسفیدشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه سهامدار اصلی این طرح صنعتی فولاد مبارکه است و حمایتی که در زنجیره بالادستی و پایین دستی می‌شود به سرعت در حال اجراست و در مقایسه با طرح‌های هفتگانه فولادی کشور از پیشرفت بیشتری برخوردار است.

جعفری خاطرنشان کرد: همکاری خوب ۲ سهامدار فولادسفیددشت نقش موثری در پیشرفت طرح توسعه این واحد دارد. طرح فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با تولید شمش فولادی از آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰ هزارتن در سال ۱۳۸۶ پایه‌ریزی شد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید