در این تصویر نمایی از زلزله ترکیه را مشاهده می کنید.

تعطیلی یک ماهه فولاد ترکیه

اخبار
چهارشنبه 26 بهمن 1401

به جز فولاد ساز İsdemir، سایر تولیدکنندگان در منطقه اسکندرون نیز تولید خود را متوقف کرده اند. تولید داخلی فولاد ترکیه احتمالا می تواند نیازهای بازسازی این کشور را تامین کند. دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در 14 فوریه به S&P Global Commodity Insights گفت که کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد ترکیه در مناطق زلزله زده در 6 فوریه ممکن است حدود یک ماه تا زمانی که مسائل مربوط به نیروی کار، تدارکات و قطع برق تعطیل باشد، بسته بمانند. ویسل یایان همچنین گفت که خسارت قابل توجهی به تاسیسات تولیدی گزارش نشده است. یایان تصریح کرد: تولیدکنندگان منطقه در روزهای اخیر تمرکز خود را بر روی امداد و نجات و خدمات حمایتی گذاشته اند زیرا بسیاری از کارگران و خانواده هایشان در زلزله آسیب دیده اند.

بزرگترین تولید کننده فولاد بلند و تخت کشور، اسکندرون دمیر و چلیک (ایسدمیر) با ظرفیت مایع 5.8 میلیون تن در 13 فوریه اعلام کرد که تولید خود را تا تکمیل بررسی دقیق متوقف کرده است. حداقل چهار فولادساز دیگر در منطقه در 12 فوریه به دستور رئیس جمهور بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن به مدت سه ماه در مناطق آسیب دیده وضعیت فوق العاده اعلام کرد. فولادسازان بزرگ در این منطقه بیش از 30 درصد فولاد ترکیه را تولید می کنند و سایر مناطق نیز در این مدت قادر به پاسخگویی به تقاضا خواهند بود.

ترکیه قادر به تولید فولاد کافی برای پاسخگویی به افزایش مورد انتظار تقاضا در ماه‌های آینده برای بازسازی است و تولیدکنندگان داخلی ترجیح می‌دهند تقاضای داخلی را بر صادرات تامین کنند. قیمت فولاد داخلی اخیرا افزایش یافته و مشابه قیمت های جهانی است. در حالی که برخی منابع تجاری از افزایش قیمت حدود 40 تا 50 دلار در هر تن فولاد تخت در روزهای اخیر خبر داده اند، قیمت فولاد در بلندمدت به دلیل تجارت ضعیف عمدتاً ثابت مانده است. در 13 فوریه، پلاتس، بخش S&P Global، واردات ضایعات ذوب سنگین ممتاز ترکیه را 1/2 (80:20) 427.50 دلار به ازای هر تن CFR، و قیمت میلگرد صادراتی ترکیه را 700 دلار در هر تن فوب ارزیابی کرد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید