در این تصویر نمایی از کاربرد میلگرد را مشاهده  می کنید.

بازگشت مثبت بهای آهن و فولاد

اخبار
سه‌شنبه 25 بهمن 1401

بازار واردات قراضه در ترکیه هفته گذشته تحت تاثیر زلزله قرار گرفت و در نتیجه بازاری خاموش و افت قیمت تا 2 دلار نسبت به هفته قبل به ثبت رسید و قیمت هر تن قراضه سی اف آر 427 دلار ثبت شد. مشخص نیست که آیا محموله های وارداتی در بندر اسکندرون پس از رسیدن به مقصد بارگیری می شوند یا خیر و بعید به نظر می رسد که بازار قراضه به بیش از 430 دلار برسد. تاخیر در بازار ترکیه قابل انتظار و طبیعی است. قیمت قراضه صادراتی ژاپنی کلاس 2 نسبتاً ثابت باقی ماند و 400 دلار به ازای هر تن فوب بود. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز از 435 دلار به 446 دلار در هر تن سی اف آر متریک افزایش یافت.

بیلت

هفته گذشته قیمت بیلت صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع به 5.2 دلار در هر تن فوب در دریای سیاه رسید. در بازار واردات چین، آخرین قیمت بیلت سی اف آر 503 دلار در هر تن بود که 2 دلار کاهش هفتگی داشت. در بازار داخلی، متوسط قیمت بیلت در کارخانه در چین از 565 دلار به 556 دلار در هر تن کاهش یافت. در بازار واردات جنوب شرق آسیا قیمت بیلت ۶ دلار کاهش داشت و نرخ هر تن سی اف آر ۵۹۴ دلار شنیده شد. بیلت صادراتی ایران نیز با قیمت 544 دلار فوب به ازای هر تن شنیده شد که یک دلار کاهش قیمت داشت.

مقاطع

در هفته گذشته میانگین قیمت میلگرد صادراتی چین از 644 دلار به 632 دلار در هر تن فوب کاهش یافت. نرخ میلگرد صادراتی ترکیه 700 دلار در هر تن فوب باقی ماند، در حالی که بازار این کشور به دلیل زلزله عملاً غیرفعال بود. در بازار داخلی آمریکا شنیده شد که میلگرد 10 دلار ارزانتر و 925 دلار هر تن فوب کوتاه در درب کارخانه است. در بازار داخلی اروپا، میلگرد با 5 یورو کاهش به ازای هر تن فوب 710 یورو در درب کارخانه ثبت شد.

ورق

هفته گذشته، قیمت ورق گرم صادراتی سی ای اس برای دریای سیاه در 695 دلار در هر تن فوب ثابت ماند. متوسط قیمت ورق گرم صادرتی در چین با 4 دلار افزایش به 655 دلار در هر تن فوب رسید. در بازار داخلی اروپا، قیمت ورق گرم نیز تا 15 یورو افزایش یافت و به 765 یورو در هر تن کارخانه رسید. به طور مشابه، در بازار داخلی ایالات متحده، نرخ ورق گرم از 785 دلار به 820 دلار به ازای هر تن فروش قبلی بهبود یافت.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید