صادرات ۸٫۵ میلیون تنی شمش و محصولات فولادی

صادرات ۸٫۵ میلیون تنی شمش و محصولات فولادی

اخبار
دوشنبه 24 بهمن 1401

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با بیان اینکه امسال تاکنون حدود 8.5 میلیون تن صادرات شمش و محصولات فولادی صادر شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال به 10 میلیون تن برسد. در حال حاضر صادرات 8.5 میلیون تنی صادرات شمش و محصولات فولادی شامل محصولات طویل و عریض است که نسبت به 10 سال گذشته که واردکننده بودند به جای صادرکننده، کاملاً برعکس است. پیش بینی می شود تا پایان سال حجم صادرات به 10 میلیون تن برسد.
نسبت به سال های قبل دیگر خام فروشی ندارند. در گذشته صادرات سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن داشتند، اما اکنون صادرات آنها در بخش شمش و محصولات فولادی است، یعنی وارد حوزه های باکیفیت تری در زنجیره فولاد شده اند.
جوانلو در خصوص مصرف داخلی نیز افزود: حدود دو سوم تولید کشور در حال حاضر مصرف داخلی و یک سوم صادرات است. البته تولید فعلی 30 میلیون شمش است که وارد زنجیره فولاد می شود و مصرف می کند.

زیرساخت هایی مانند حمل و نقل ریلی باید شاهد توسعه بیشتر باشد زیرا در حال حاضر با مشکلاتی در این بخش مواجه هستیم. به گفته وی، زنجیره تامین از تهیه مواد خام فولادی تا استخراج نیز برای دستیابی به رشد بیشتر نیازمند توسعه بیشتر است. با قرار گرفتن در میان ده کشور برتر جهان، باید روندهای جهانی را نیز در نظر بگیریم. در واقع با توسعه صنعت فولاد و تهیه مواد اولیه از خارج از کشور، واحدهای ما باید به سواحل خلیج فارس و دریای عمان منتقل شوند تا به آبهای آزاد نزدیک شوند تا واردات و صادرات انجام شود.

مواد اولیه در افق سال 1404 ظرفیت 55 میلیون تنی تولید مشاهده شد که اگر بتوانیم از آن به طور کامل استفاده کنیم، شاید دیگر تامین مواد غذایی کشور کفایت نکند. بنابراین، ما باید به سرعت به سمت اکتشاف حرکت کنیم زیرا زمان در اکتشاف ضروری است.شما می توانید برای مشاهده لیست قیمت آهن آلات مختلف به سایت مراجعه کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید