بازارهای جهانی فولاد در مسیر صعود

بازارهای جهانی فولاد در مسیر صعود

اخبار
سه‌شنبه 18 بهمن 1401

دنیای معدن: در هفته گذشته، آخرین میانگین قیمت سنگ آهن وارداتی خالص در چین از 127 دلار در هر تن  سی اف آر به حدود 125 دلار در هر تن افزایش یافت که افزایش 62 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس گزارش دنیای معدن، قیمت آهن و فولاد در چین در ماه ژانویه به بالاترین حد خود در هفته‌های اخیر رسید که دلیل آن کاهش محدودیت‌های کرونا و بسته‌های حمایتی بازار املاک است. با این حال، مقامات چینی به طور فزاینده ای نسبت به افزایش قیمت ها حساس شده اند و ممکن است برای مدیریت هرگونه فشار صعودی بر قیمت ها اقدام کنند.

بازار همچنان منتظر است تا ببیند آیا تقاضای واقعی می تواند از قیمت ها حمایت کند یا خیر. قیمت واردات قراضه ترکیه در هفته گذشته با 15 دلار افزایش به حدود 430 دلار در هر تن سی اف ار رسید. قیمت قراضه سنگین صادراتی کلاس 2 ژاپن نیز از 397 دلار به 401 دلار در هر تن افزایش یافت. میانگین قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا 435 دلار در هر تن سی اف ار باقی مانده است.

آخرین قیمت بیلت در بازار وارداتی چین 505 دلار در هر تن بود که 10 دلار کاهش هفتگی داشت. در بازار داخلی چین میانگین قیمت بیلت از 583 دلار در هر تن قبل از تعطیلات به 565 دلار در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار وارداتی آسیای جنوب شرقی، قیمت بیلت با رشد 15 دلاری و 600 دلار در هر تن سی ار اف در جنوب شرق آسیا شنیده شد. صادرات بیلت ایران نیز با 2 دلار افزایش به ازای هر تن 545 دلار در هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت میلگرد صادراتی چین در هفته گذشته از 631 دلار در هر تن فوب پس از تعطیلات به 644 دلار در هر تن فوب رسید. میلگرد صادراتی ترکیه نیز 10 دلار افزایش قیمت داشت و به 700 دلار در هر تن فوب رسید. علاوه بر این، میانگین در بازار داخلی ایالات متحده در 935 دلار شورت تن درب کارخانه ثابت ماند.

در بازار داخلی اروپا قیمت میلگرد 20 یورو کاهش یافت و در کارخانه 715 یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد. هفته گذشته قیمت ورق گرم صادراتی سی ای اس 5 دلار افزایش یافت و در دریای سیاه به 695 دلار در هر تن فوب رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز با رشد ۷ دلاری به ۶۵۱ دلار در هر تن فوب رسید. در بازار داخلی اروپا، قیمت ورق گرم ۱۰ یورو کاهش یافت و به ازای هر تن ۷۵۰ یورو دردرب کارخانه ثبت شد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید