آهن دست دوم در بازار قراضه ترکیه نمایش داده شده است.

حمایت میلگرد صادراتی ترکیه از بازار قراضه

اخبار
یکشنبه 09 بهمن 1401

 تا روز دوشنبه یعنی ۳۰ ژانویه تعطیلات سال نو چینی ادامه خواهد داشت و درحال‌حاضر بازار‌های جنوب شرق آسیا روندی آرام را طی می‌کنند. پلتس بهای پرداخت برای هر تن سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد وارداتی به بندر‌های شمال چین که طبق تقاضای محدودی که در معاملات دارد آینده این محصول برای روز جمعه چیزی حدود بیست ۱۲۷ دلار و ۴۰ سنت می‌داند. این قیمت آهن نسبت به ارزش فروش آن طی روز قبل تغییر خاصی نداشته است، اما نسبت به نرخ فروش این محصول قبل از تعطیلات سال جدید که در روز ۲۰ ژانویه با افزایش ۸۰ سنتی روبرو بوده است.

این امر نشانگر امیدواری فعالان این بازار به رشد مناسب بعد از اتمام تعطیلات سال نو خواهد بود. بر اساس گزارشات منابع پلتس هم اکنون بعضی از تاجرین، علاقه زیادی به خرید محموله‌های سنگ آهنی که دارای عیار پایین هستند، دارند. با درنظرگرفتن حاشیه سود پایین فولادسازی در کشور چین این اعتقاد وجود دارد که تولید محصول با این سنگ آهن بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. روز جمعه ۲۷ ژانویه اخباری مبنی بر کم شدن مصرف صنعتی در ترکیه از تاریخ اول فوریه انتشار پیدا کرد. منتشر شدن این خبر با به‌وجود آوردن امیدواری نسبت به کم‌شدن هزینه فولادسازی در این کشور منجر به رشد تقاضا برای قراضه در کشور ترکیه شد و بر این اساس پلتس بهای این محصول را با ثبت کردن رشد روزانه ۴.۵دلاری برابر ۴۱۹ دلار و ۵۰ سنت مورد بررسی قرار داد.

 

آهن قراضه در بازار قراضه نمایش داده شده است.

 

بر این مبنا قیمت ضایعات تحویلی ترکیه به بالاترین نرخ خود طی یک ماه اولیه سال ۲۰۲۳ بازگشت. به هر حال ظرف روزهای آخر ماه ژانویه بازار میلگرد صادراتی کشور ترکیه با رشد تقاضا روبرو شد و این امر مصادف با احتمال کم شدن بهای گاز طبیعی از رشد نرخ قراضه پشتیبانی و حمایت کرد. یکی از فولادسازان ترکیه در گفتگو با پلتس نرخ ۴۲۰ دلاری را برای هر لحظه تحویل این کشور بالا دانست؛ اما مطرح کرد که با در نظر گرفتن وضعیت کنونی بازار محصولات فولادی احتمال رشد این نرخ هم وجود دارد. او در ارتباط با تاثیر بازگشایی بازارهای آسیایی با تمام شدن تعطیلات سال نوی چینی بیان کرد: بعید است که بازگشت فولادسازان چینی روی روند صادرات محصولات فولادی ترکیه بتواند تاثیر بگذارد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید