تولید تختال در فولاد هرمزگان نمایش داده شده است.

افزایش ۷ درصدی تولید تختال در فولاد هرمزگان

اخبار
سه‌شنبه 20 دی 1401

تولید تختال فولاد هرمزگان، امسال افزایش یافت. مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۱۲۶ هزار تن تختال در فولاد هرمزگان تولید شد که هفت درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

حامد جمشیدی‌نیا با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: کاهش مصرف انرژی، زمان مستقیم کاری، آماده‌سازی کوره‌ها و توقفات اضطراری، افزایش سرعت متالورژی ثانویه در کوره‌های پاتیلی، ریخته‌گری تا یک و نیم متر در هر دقیقه و کاهش ذوب‌های خارج از سفارش مشتریان در ماه‌های متوالی به صفر درصد، از جمله دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان بوده است.

 

تولید تختال فولادی در کارخانه هرمزگان به تصویر کشیده شده است

 

وی بیان کرد:

 امیدواریم در سه ماه پایانی سال نیز با کاهش محدودیت‌های گاز و امکان تولید یا تأمین آهن اسفنجی مورد نیاز، بتوان از ظرفیت اسمی عبور کرد تا رکورد جدیدی در تولید سالانه تختال فولاد هرمزگان به ثبت برسد.

۱۲ دی ماه ۱۳۹۰ اولین واحد فولادسازی در هرمزگان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. واحدی که اکنون قادر شده تا سالانه ۱.۵ میلیون تن تختال، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و بیش از ۹۰ هزار تن آهک تولید کند و یکی از پایه‌های فولادی کشور باشد که این مسئله قیمت آهن و محصولات فولادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

تختال یک محصول فولادی نیمه ساخته با سطح مقطع مستطیلی است که بعد از یک یا چند مرحله فرآوری دیگر در کارخانه‌های نوردی و تولیدکننده ورق به محصول نهایی (ورق‌های فولادی) تبدیل می‌شود و از آن در صنایع فولادی استفاده بسیاری می‌کنند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید