آهن اسفنجی در حال بهره برداری در تصویر نمایش داده شده است.

کارخانه آهن اسفنجی بیجار تکمیل کننده زنجیره فولاد

اخبار
شنبه 17 دی 1401

پروژه کارخانه آهن اسفنجی بیجار، طبق برنامه ریزی های انجام شده و کارهای اجرایی اکنون، تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل می رسد.

به گزارش ماین نیوز، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان درباره تکمیل این پروژه عنوان کرد: به منظور تکمیل زنجیره فولاد قرار است دو پروژه اجرایی شود که احداث یک واحد آهن‌اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال یکی از آنهاست و بر قیمت آهن اسفنجی تولیدی در صورت راه اندازی، اثرگذاری مثبتی خواهد داشت.

احمدی اظهار داشت: تولید آهن‌اسفنجی برای پروژه فولادسازی و ورق نورد گرم فولادی که در قروه احداث خواهد شد، به کار گرفته می‌شود.

 

تولید آهن اسفنجی در تصویر نمایش داده شده است.

 

وی همچنین درباره تامین مالی پروژه افزود:

 برای سال نخست، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه تامین مالی انجام می‌شود که در حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان همچنین با اشاره به تامین زیرساخت حمل و نقل برای این پروژه گفت: ریل سراسری تهران – سنندج - همدان از چهار کیلومتری پروژه فولاد کردستان می‌گذرد، از این‌رو به ریل سراسری وصل خواهیم شد و از این طریق حمل و نقل این زنجیره نیز انجام می‌گیرد و تغییرات زیادی را در هزینه حمل و نقل موجب می شود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید