نمای بیرونی از کارخانه ذوب آهن و کوره ذوب آن به تصویر کشیده شده است.

آغاز تعمیرات اساسی در کوره بلند ذوب آهن اصفهان

اخبار
یکشنبه 11 دی 1401

طبق گفته معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست بخش کوره بلند ذوب آهن، تعمیرات اساسی ماشین چدن ریزی کوره بلند ذوب آهن اصفهان آغاز شد. محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند کارخانه ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر  گفت: در کارگاه چدن ریزی این بخش دو ماشین وجود دارد که هم اکنون تعمیرات ماشین شماره ۲ چدن ریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف بیست و چهار روزه و از تاریخ بیست و ششم آذرماه آغاز شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که این تعمیرات با چه هدفی انجام می گیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، گفت: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامه ریزی هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدن ریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره بلندها، سرویس و نگهداری، آماده به کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسی های نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن ریزی در برنامه کار قرار گرفت.

معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی، تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتن ریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را از جمله مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.

 

تولید آهن در کوره ذوب آهن اصفهان به تصویر کشیده شده است.

 

عسکری با اشاره به این که در این تعمیرات سه شیفته و در هر شیفت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره بلند و دیگر مدیریت ها مختلف کارخانه نقش آفرین هستند، اظهار داشت: مدیریت های نت مکانیک،نت ساختمان،راهبری ماشین آلات و خودروهای سنگین، راه آهن وترابری، امور فنی و ایمنی و آتش نشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین شده این تعمیرات با کیفیت مطلوب به پایان برسد تا بتواند بر قیمت آهن و چدن تولیدی این کارخانه اثربخشی مثبتی داشته باشد.

روح ا... هادی سرپرست دفتر فنی بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان نیز گفت: 

طبق استاندارد تعریف شده برای تعمیرات در بخش های گوناگون کارخانه، دفاتر فنی معمولاً از ماه ها پیش برای انجام پروژه های تعمیراتی و به منظور تهیه نقشه ها و ساخت قطعات مورد نیاز وارد عمل می شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای انجام این تعمیرات بالغ بر ۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه شد و و جهت ساخت به کارگاه های مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال گردید.

ابوالفضل شمسایی مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند نیز گفت: ماشین چدن ریزی شماره ۲ به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهره برداری ذوب آهن  تاکنون، تعمیرات اساسی از بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.

این تلاشگر ذوب آهنی بیان کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ بر۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به ویژه در تیرها و ستون ها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام گرفته و قطعات جایگزین به زودی در ماشین قرار گرفته و مونتاژ می شوند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید