صادرات ورق فولادی در تصویر نشان داده شده است.

ایران شانزدهمین صادرکننده بزرگ فولاد جهان

اخبار
شنبه 10 دی 1401

ایران با صادرات هفت میلیون تن چدن، فولاد خام و … در مکان شانزدهم بزرگترین صادرکنندگان فولاد جهان قرار گرفت. مدیر برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو، امیر صباغ، اظهار داشت: 

ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز صادرات ۶.۹ میلیون تنی فولاد به ثبت رسانیده بود که امسال از این نظر رشد داشته است.

این مسئول ایمیدرو با اشاره به صادرات فولاد ایران و دیگر کشورها در سال ۲۰۲۲ افزود: تجارت جهانی فولاد در سال جاری افت ۱۵درصدی سالیانه داشته و به ۲۸۸ میلیون تن رسیده است که قیمت آهن و فولاد را دچار افت و خیزهایی کرده است.

وی بیان‌داشت: صادرات ترکیه ۱۶ میلیون تن فولاد یا ۲.۳ برابر ایران است که عموما به مقاصد اروپا و شمال آفریقا حمل می‌شود. صباغ ادامه‌داد: صادرات فولاد روسیه از ۳۰ به حدود ۲۰ میلیون تن کاهش یافته و همچنان ۲.۸ برابر ایران است.

 

ورق های صادراتی در تصویر نشان داده شده است.

 

وی گفت: 

صادرات کل زنجیره فولاد از نقطه چدن به شمش فولاد و شامل محصولات پایین نوردی و پایین دست لوله و پروفیل و مفتول و محصولات فلزی در سال جاری ۹.۶ میلیون تن تا ۱۰ میلیون تن برآورد می‌شود.

بر اساس این گزارش، چین با ۶۷ میلیون تن، ژاپن با ۲۸.۷ میلیون تن، کره‌جنوبی با ۲۳.۲ میلیون تن، روسیه با ۲۰ میلیون تن و آلمان با ۱۹.۵ میلیون تن، پنج صادر کننده بزرگ فولاد در سال ۲۰۲۲ بودند و که با توجه به پیشرفت ایران، امید به قرار گرفتن در این 5 مورد، وجود خواهد داشت.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید