شرکت فولاد خوزستان به تصویر کشیده شده است.

میز تخصصی فولاد کشور به خوزستان واگذار شد

اخبار
دوشنبه 05 دی 1401

میز تخصصی صادرات فولاد کشور، طبق گفته مدیریت صنعتی شعبه خوزستان، با محوریت این شرکت تشکیل و به این استان واگذار شده است. یداله مهر علیزاده در نشست میز تخصصی صادرات فولاد که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد بیان کرد: 

قرار است این میز مسائل و مشکلات بخش فولاد و برنامه ریزی برای افزایش تولید،ثبات قیمت آهن و صادرات این صنعت را در استان و کشور بررسی و کارشناسی کند.

وی با بیان اینکه مدیریت میز تخصصی فولاد کشور به خوزستان واگذار شده و در نشست های بعدی از مسئولان و مدیران کشور بخش فولاد دعوت خواهد شد ادامه داد: برگزاری این میز می تواند به آینده نگری در بخش فولاد بسیار کمک کند و برای تدوین برنامه پنج ساله هفتم فولاد برنامه ریزی لازم انجام شود.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی شعبه خوزستان بیان کرد: در این میز باید به چشم انداز استان و کشور در حوزه فولاد توجه شود، اگر خوزستان در این میز فعالیتی نداشته باشد محوریت این میز از استان گرفته خواهد شد.

 

ریخته گری فولاد در کارخانه فولاد خوزستان به تصویر کشیده شده است.

 

وی اظهار داشت: ماهیت این میز ملی است و می تواند در تدوین برنامه آینده بخش فولاد کشور اثر گذار باشند.

مهر علیزاده با اشاره به اینکه این میز برای صنعت خوزستان بسیار حیاتی است افزود: از این میز اگر بهره برداری ملی داشته باشیم در جهت افزایش تولید و صادرات و جذب اعتبار در بخش فولاد برنامه ریزی خواهد شد.

مدیریت میز تخصصی فولاد کشور با توجه به اینکه خوزستان فعالیت وسیعی در حوزه فولاد دارد به این استان واگذار شده است.

شرکت فولاد خوزستان رتبه دوم صنعت فولاد را در کشور دارد و به همین دلیل افقی به عنوان چشم انداز ۱۴۱۰ برای آن تعریف شده که در این افق قرار است به ظرفیت ۲۵ درصدی از تولید کشور یعنی ۱۳.۶ میلیون تن برسد که باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده، دستیابی به این مهم، قطعی خواهد بود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید