محصولات فولاد ضد زنگ در بازار دچار تغییر قیمت شده اند.

وضعیت فولاد ضدزنگ در بازارهای جهانی

اخبار
یکشنبه 06 آذر 1401

در حالی در طول هفته‌های اخیر، توزیع‌کنندگان فولاد ضدزنگ به دنبال افزایش مجدد ذخایر خود بودند که قیمت‌ها به دلیل کاهش میزان تقاضا ثابت ماندند.

به گزارش خبرنگاران، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت فولاد ضدزنگ ورق سرد ۲mm, grade 304، حمل به اروپای شمالی ۳۲۰۰-۳۴۰۰ یورو (۳۳۱۲-۳۵۱۹ دلار) به ازای هر تن بود که در مقایسه هفتگی ثابت بود.

در این میان، از ماه می تاکنون، به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و نبود مشتری در بازار تقاضا، افزایش ذخایر قابل توجهی دیده نشده است. این نشریه از نبود مشتری در بازار به عنوان بادکردن محصولات در انبار یاد کرده است.

با وجود اختلال در زنجیره تقاضا در آغاز جنگ و افزایش قیمت، برخی توزیع‌کنندگان تا حد امکان برای حفظ حجم مورد نیاز و ثبات قیمت، ذخایر خود را تامین کردند.

با این حال، تاکنون میزان تقاضا در بازار کاهش یافته و در کنار ذخایر بالا بر بازار تاثیر چشم‌گیری گذاشته است به طوری که بسیاری از کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد که فولاد ضدزنگ تولید می کنند، میزان تولیدات خود را کاهش داده اند.

 

 

در همین حین، تقاضای مصرف کنندگان نهایی تغییر قابل توجهی نداشته است. در این راستا، برخی توزیع کنندگان اعلام کردند که ذخایرشان تخلیه شده اس و در ماه نوامبر شرو به شارژ مجدد موجودی‌شان کرده اند.

گرچه، افزایش ذخایر شامل حجم بالا نمی‌شود و افزایش تقاضای توزیع‌کنندگان بر قیمت‌ آهن اثری نداشته است اما انتظار می‌رود تقاضای واقعی تا سال ۲۰۲۳ ثابت بماند و حتی ممکن است این روند تا شش ماهه نخست سال آینده ادامه یابد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید