برای بقای صنعت فولاد، راهکارهایی را در این خبر شرح داده ایم.

بقای صنعت فولاد در گرو رفع تهدیدها

اخبار
شنبه 05 آذر 1401

یک فعال فولادی گفت: 

بررسی تجارب جهانی در صنعت فولاد نشان می‌دهد، کشور ایران تلاش می‌کند از ظرفیت نیروهای دانشی و تجربه انباشته تخصصی در راستای پیشبرد صنعت فولاد استفاده کند تا قیمت آهن و سایر مقاطع را متعادل سازد.

محمدصادق چیت‌ساز در گفتگویی طرح جامع فولاد را از زوایای مختلف تحلیل و عنوان کرد: 

بررسی تجارب جهانی در صنعت فولاد نشان می‌دهد، ایران تلاش می‌کند از ظرفیت نیروهای دانشی و تجربه انباشته تخصصی در راستای پیشبرد این صنعت استفاده کند. این در حالی‌است که زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات صنعت فولاد، برای دستیابی به اهداف خود استفاده نشده‌اند و لذا در آینده نیز، نیروی انسانی و توانمند در کشور، برای توسعه فناوری و نوآوری در صنعت فولاد ایران، مشکلات عدیده‌ای خواهند داشت.

 

 

وی ادامه داد: 

برهمین اساس در قدم نخست باید درصدد رفع تهدید برای بقای صنعت فولاد ایران در آینده و شکار بهترین فرصت‌ها برای آن باشیم که این امر بدون توجه به شرایط امروز، آینده جهان کنونی و تحولات انقلاب‌های صنعتی، غیرممکن است.

عضو هیات مدیره صنف فروشندگان فولاد تصریح کرد: 

از سوی دیگر، ظرفیت نیروی انسانی خبره، تجربه و دانش فنی انباشته شاخص‌های متعددی از نیروی تحصیلکرده و فنی در کشور در دسترس است که سطح بالای تحصیلات و تخصص فنی را نشان می‌دهد. علاوه بر این با توجه به قدمت صنعت فولاد در ایران، نیروهای خبره و متخصص به نسبت فراوانی، در این صنعت آموزش دیده و نسبت به جزئیات فنی و فناورانه آن دانش و آگاهی لازم را کسب کرده‌اند؛ که این موارد باعث می شود تا قیمت مقاطع فولادی، همچون قیمت پروفیل تولید شده توسط این کارخانه ها، روندی متعادل داشته باشد.

چیت‌ساز با تأکید بر برنامه‌ریزی در صنعت فولاد برای افزایش ظرفیت، گفت: 

مبنای علمی طرح جامع فولاد و سازمان‌های تهیه کننده و مشارکت کننده در آن، بستر مناسبی برای تغییر جهت صنعت فولاد کشور از کمیت محوری به صنعت فولادی مبتنی بر مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم را ایجاد کرده است. از این رو با استفاده از بستر کارشناسی موجود در تهیه کنندگان طرح جامع فولاد و ارتقا و تکمیل آن با دیگر توانمندی‌های کشور، می‌توان با همین ظرفیت‌ها، بازنگری و بازساختاردهی لازم را به عمل آورد و برای تدوین چشم‌انداز فعلی این حوزه نیز آماده شد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید