صادرات مقاطع فولادی نشان داده شده است.

رشد ۵ درصدی صادرات آهن و فولاد ایران در ۷ ماهه سال جاری

اخبار
سه‌شنبه 01 آذر 1401

صادرات فولاد میانی کشور با رسیدن به عدد ۴ میلیون و ۷۹۹ هزار تن، در 7 ماهه اول سال جاری، افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد. از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار تن، و سهم صادرات اسلب،۸۶۰ هزار تن بوده است.

در ۷ ماهه نخست سال جاری، صادرات اسلب کاهش ۳۶ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم نیز ۴ درصد افزایش یافته است که بر نوسانات قیمت شمش آهن موثر بوده است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۷ ماهه نخست سال جاری، ۶ درصد افزایش یافته است.

 

میلگردهای آماده صادرات در تصویر نشان داده شده است.

 

صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۱میلیون و ۴۱۵ هزار تن رسیده است که البته قیمت میلگرد صادراتی با آنچه در داخل کشور عرضه می‌شود، متفاوت است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۴۶ درصدی به ۲۰۱ هزار تن رسیده است. آهن اسفنجی نیز با رسیدن به عدد ۳۷۸ هزار تن، کاهش ۴۶ درصدی را نسبت به 7 ماه اول  سال قبل نشان می‌دهد. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه
رقیهسه‌شنبه 01 آذر 1401

ممنون از مقاله خوبتون