افزایش تولید فولاد در کارخانه فولاد خوزستان از اهداف این شرکت است.

هدف گذاری تولید 6 میلیون تن انواع محصولات فولادی در فولاد خوزستان

اخبار
سه‌شنبه 10 آبان 1401

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، گفت: 

شرکت فولاد خوزستان با گستردگی هلدینگ خود از شرق تا جنوب ایران، به عنوان صادرکننده نمونه کشور در سال 1401 معرفی شد و این شرکت در نظر دارد ظرفیت تولید محصولات فولادی خود را تا سال ۱۴۰۴ به ۶ میلیون تن برساند.

وی افزود: 

شرکت فولاد خوزستان در صنعت جایگاه خاصی دارد زیرا ملاک تعیین قیمت تمامی زنجیره فولاد، بر اساس قیمت‌های عرضه فولاد خوزستان در بورس کالا است. ضمن اینکه محصول باکیفیت فولاد خوزستان در بازارهای مختلف داخلی و خارجی، مشتریان خاص خود را دارد. قیمت شمش آهن فولاد خوزستان، اثر بسیاری بر نرخ سایر مقاطع کارخانجات دیگر دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: با نزدیک بودن این شرکت به بندر امام خمینی (ره)، اتفاق‌های خوبی در حوزه صادرات فولاد می‌توان رقم زد.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان از افزایش تولید محصولات خود خبر داد.

 

ابراهیمی با تقدیر از زحمات و همکاری مستمر سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اظهار داشت: به واسطه‌ حمایت‌های انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اتفاق‌های خوب صادراتی برای فولاد خوزستان رقم خورد و این مجموعه در سال ۱۴۰۱ به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شد. 

وی تصریح کرد: برای تسهیل در امر واردات تجهیزات و توسعه صادرات محصولات فولادی، مشارکت تمامی سازمان‌های استان به خصوص سازمان بنادر و دریانوردی مورد نیاز است.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز در این دیدار مطرح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی استان، آمادگی کمک‌رسانی برای صادرات محصولات فولاد خوزستان در رقابت جهانی را دارد؛ با کمک این سازمان، می‌توانیم محصولات خود را به سایر مناطق ارسال و یا مواد اولیه را دریافت کنیم تا قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر مقاطع در بازار را متعادل‌تر کنیم.

وی چشم‌انداز توسعه منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) را ۲۰ ساله عنوان کرد و گفت: تکمیل این پروژه باعث می‌شود تا سهم ایران در تجارت دریایی افزایش چشمگیری پیدا کند.

آقایی اذعان کرد: صادرات محصولات شرکت فولاد خوزستان بستگی به بازار خرید و فروش دارد. ظرفیت اسکله بندر امام خمینی (ره) در واردات کالاهای اساسی، نزدیک به ۸۰ درصد است. سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال درآمد بندری و اجاره نیست و سعی بر آن دارد که به شرکت فولاد خوزستان یاری رساند تا در رقابت جهانی موفق عمل کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: این سازمان در چارچوب قانون، آماده تسهیل در امر صادرات محصولات فولادی است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار محمود لندی، معاون بهره‌برداری، عطا تفضلی، معاون خرید و جمعی از مدیران فولاد خوزستان، ابراهیمی را همراهی کردند؛ این افراد همگی بر موفقیت کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد خوزستان اذعان داشتند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید