افتتاح نخستین کارخانه تولید میلگرد در استان سیستان و بلوچستان، نشان داده شده است.

اولین کارخانه تولید میلگرد فولادی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

اخبار
یکشنبه 13 شهریور 1401

استان سیستان و بلوچستان تا‌کنون فاقد تولیدکننده میلگرد، در خود استان بوده و مصرف‌کنندگان در این ناحیه، مقاطع فولادی از جمله میلگرد مورد نیاز خود را، از کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد در سایر شهرها تهیه می‌کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:

 نخستین کارخانه تولید میلگرد فولادی به ظرفیت ۳۰ هزار تن در این استان در شهرک صنعتی کامبوزیا زاهدان راه‌اندازی شد.

حسین مدرس خیابانی در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فولاد زاهدان اظهار داشت:

بسیاری از استان‌های پیشرو دارای صنعت فولاد هستند و امروز این افتخار نصیب سیستان و بلوچستان شده تا به این صنعت دست پیدا کند.

وی افزود: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی کارخانه فولاد با ظرفیت توسعه ۶۰ هزار تن و تولید ۳۰ هزار تن میلگرد در فاز اول راه‌اندازی شد.

 

کارخانه تولید میلگرد در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 

کارخانه فولاد موجب اشتغال ۶۰ نفر از جوانان استان شده و هم‌اینک نیز در حال اجرای طرح‌های توسعه برای افزایش ظرفیت تولید پروفیل و لوله است.

وی گفت: بزرگترین طرح های عمرانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست و این طرح های بزرگ چون مسکن، جهاد آبرسانی و گازرسانی همه نیازمند به فولاد و صنایع فولادی هستند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: 

امیدوارم امروز با تکمیل زنجیره فولاد بتوانیم روزی مصالح ساختمانی را در داخل استان تولید کنیم.

کارخانه تولیدکننده انواع میلگرد فولادی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی امروز یکشنبه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در شهرک صنعتی زاهدان افتتاح شد. حدود قیمت میلگرد تولیدی در این کارخانه هنوز هنوز مشخص نشده است. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید