صادرات اولین محموله میلگرد ذوب‌آهن به اروپای شرقی

صادرات اولین محموله میلگرد ذوب‌آهن به اروپای شرقی

اخبار
چهارشنبه 22 تیر 1401

مدیریت صادرات ذوب‌آهن گفت:

 مبنی بر تلاش‌های اخیر مجموعه بازاریابی، توانستیم اولین صادرات ایران به کشورهای اروپای شرقی را انجام دهیم، محموله این صادرات میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان بود. 

اولین محموله میلگرد به اروپای شرقی صادر شد

به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، محمد نورانیان مدیر بازاریابی و صادرات ذوب‌آهن اظهار کرد: با تلاشی که در این شرکت در مجموعه بازاریابی و صادرات صورت گرفت، توانستیم اولین محموله میلگرد تولیدی ذوب‌آهن اصفهان را به کشورهای اروپای شرقی صادر کنیم.

وی توضیح داد: 

طی یکسال اخیر شاهد چند اتفاق تاثیرگذار بر بازار فولاد در کشورهای همسایه و منطقه بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به دنبال آن سقوط شدید قیمت میلگرد و فولاد  اشاره کرد که این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم ها، موجب ورود فرآیند صادرات محصولات فولادی به فاز جدیدی شد.

 

ایران توانست اولین محموله میلگرد خود را صادر کند

 

نورانیان افزود: در واکنش به این شرایط، استراتژی توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفت و پس از مذاکرات فشرده قرارداد صادرات محموله میلگرد منعقد و محموله مذکور برای اولین بار توسط واگن‌های اروپایی به طور مستقیم از محل کارخانه تا اروپای شرقی حمل شد.

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب‌آهن ادامه داد:

امروزه بیش از گذشته نیازمند تمایز در مقایسه با رقبا هستیم و در این راستا گسترش صادرات به کشورهای اروپایی به دلیل توانمندی‌های ذوب‌آهن در مقایسه با  سایر رقبا و از طرفی فرصت ایجاد شده برای جایگزینی در برخی بازارهای سنتی رقبای منطقه‌ای، از اهمیت به سزایی برخوردار می است؛ بدین منظور پیگیری و تمدید گواهینامه CARES از کشور انگلستان و همچنین اخذ گواهینامه HOMOLOGATION از کشور آلمان انجام شده است.

می‌توان گفت که کارخانه ذوب‌آهن اصفهان اولین صادرکننده محصولات فولادی به خارج از کشور محسوب می‌شود که دارای گواهینامه معتبر بوده است. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید