آهن ارزان شد، کاهش قیمت 10 درصدی آهن در بازار

آهن ارزان شد، کاهش قیمت 10 درصدی آهن در بازار

اخبار
سه‌شنبه 21 تیر 1401

رضا نادری، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اهواز در گفتگویی با خبرگزاری های رسمی کشور از کاهش 10 درصدی قیمت آهن در بازار خبر داد.

رضا نادری، درباره آخرین وضعیت بازار آهن در اهواز اظهار کرد:

تخفیف های روسیه، شوک بزرگی به تولید فولاد ایران وارد کرده است و با توجه به این موضوع در حال حاضر شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت آهن در بازار داخل کشور هستیم. این مسئله همچنین باعث افت قیمت آهن در سطح بین المللی نیز شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز با اشاره به اینکه شایعه شده است تجار ایرانی در حال واردات آهن از روسیه هستند، تصریح کرد: 

بنده از واقعیت این موضوع اطلاعی ندارم اما شایعه شده است که تجار ایرانی ۵۰ هزار تن آهن از روسیه وارد کشور کرده‌اند و این مساله بر روی قیمت آهن تاثیر گذاشته است.

 

واردات آهن از کشور روسیه منجر به کاهش قیمت آهن شده است.

 

نادری با بیان اینکه در حال حاضر تقاضایی در بازار مصرف داخلی وجود ندارد، عنوان کرد: 

تعدادی از کارخانجات فولادی، با استفاده از شیوه‌های مصنوعی مثل نبود برق، تلاش ‌کردند که قیمت آهن را افزایش دهند که این تلاش‌ها تاکنون ناکارآمد بوده است.

وی افزود: با توجه به این‌که مساله صادرات آهن و فولاد نیز در حال کاهش بوده و حتی می‌توان گفت به صفر رسیده است؛ این امر نه تنها به افزایش قیمت آهن آلات منجر نشده که بالعکس قیمت ها دچار نوسانات شدید شده است؛ تا جایی که قیمت میلگرد درحال حاضر نزولی شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در تولید داخلی آهن، افزود: 

قیمت هر کیلوگرم آهن در حال حاضر ۱۸ هزار تومان است و احتمال می‌رود در روزهای آینده کاهش قیمت بیشتری نیز داشته باشد. میزان تولید در بازار کم نیست، اما هرچه در کشور تولید می شود، مصرف می شود و به صادرات نمی رسد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید