احتمال چند برابر شدن میزان تولید مس در سال 1401

احتمال چند برابر شدن میزان تولید مس در سال 1401

اخبار
سه‌شنبه 24 خرداد 1401

طبق گفته حجت الاسلام حسین جلالی یکی از اعضای فرادسیون جهش تولید مجلس: در سال جدید قرار است میزان تولید محصولات مسی بیش از دو برابر شود. 

افزایش تولید مس در سال 1401

در حال حاضر یکی از محصولاتی که در بازار جهانی با تقاضای خوبی روبرو شده مس است و شرکت های تولیدکننده مس ایران که هم اکنون در بورس هم حضور دارند چند برنامه توسعه ای برای افزایش تولید و حتی صادرات در دست اجرا دارند و این مساله می تواند منافع زیادی را برای کشور و سهامداران این شرکت ها به ارمغان بیاورد که این مساله می تواند اثر کاهش قیمت کامودیتی ها در بازار جهانی که تحت تاثیر محدودیت تولید در چین بوده است را خنثی کند.

 

طبق گفته یکی از اعضای مجلس در سال جدید شاهد افزایش تولید مس خواهیم بود

 

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم شریف رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازار با اشاره به فعالیت های مجتمع مس در کشور گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه نوآوری و فناوری آغاز شده و این مساله در تولید و صنعت مس کشور تاثیرگذار است

بالا رفتن نرخ تولید مس سرچشمه

وی با بیان اینکه مسئولین ایمیدرو و مس در حال تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات و بهره برداری از صنایع موجود در منطقه هستند، تصریح کرد: بر اساس برنامه های ارائه شده مسئولین، قرار است تولید فعلی مجتمع مس سرچشمه از ۱۸۰ -۱۷۰ هزار تن مس کاتد به بیش از دو برابر برسد که این یک خبر امید بخش در منطقه است. 

احتمال کاهش قیمت محصولات مسی در سال جدید

با توجه به افزایش تولید مس و بالا رفتن میزان عرضه از سمت کارخانه‌های مختلف، پیش بینی می‌شود قیمت محصولات مرتبط با مس کاهش پیدا کند؛ از جمله این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 انتظار برای افزایش صادرات مس

حسین جلالی با اشاره به افزایش تولید مس افزود: با افزایش تولید این محصول انتظار می‌رود شاهد آشتغال زایی بیشتر و افزایش میزان صادرات در کشور باشیم. امید است در دولت سیزدهم شاهد بهبود فعالیت تولید کننده‌های مس در بورس کالا و اوراق بهادر باشیم. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید