فرصت مناسب ایران برای صادرات فولاد با توجه به شرایط اوکراین

فرصت مناسب ایران برای صادرات فولاد با توجه به شرایط اوکراین

اخبار
دوشنبه 22 فروردین 1401

حسین بختیاری، معاون فروش فولاد خراسان، در گفتگویی با رسانه ها در ارتباط با صادرات محصولات فولادی اظهار داشت:

 در حال حاضر، متاسفانه بازارهای صادراتی مانند بازارهای داخلی مورد توجه دولت نیست؛ بیش از ۵۰ درصد تولیدات محصولات فولادی از نیاز داخلی بیشتر است و با توجه به این موضوع، ثبات و پایداری تولید داخلی نیازمند توجه ویژه به بخش صادراتی است. همزمان با افزایش قیمت محصولات فولادی، شاهد اعمال عوارض صادراتی برمحصولات فولادی از طرف دولت بودیم که البته با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نمی توان اعمال عوارض صادراتی را امری مناسب برای تنظیم بازار دانست.

 

در شرایط جنگی اوکراین، ایران می تواند صادرات فولاد را گسترش دهد.

 

بختیاری افزود:

 نگاه دولت به‌صادرات فولادهمیشه مقطعی بوده است، به‌طوری‌که هر زمان قیمت محصولات سیر افزایشی پیدا می کنند، محدودیت های صادراتی از طرف دولت اعمال می شود.

قیمت محصولات فولادی امروز را در لیست زیر مشاهده کنید:

وی پیرو این موضوع گفت: 

متاسفانه روز به روز صادرکنندگان ما بازارهای بیشتری را از دست می دهند که دلیل آن سیاست های غلطی است که دولت در بخش صادرات در پیش گرفته است.این سیاست های ضد صادراتی نتیجه ای جز اشباع بازارهای داخلی و کاهش تولید نخواهند داشت.

معاون فروش فولاد خراسان در رابطه با اقدامات دولت برای تنظیم بازار گفت: 

دولت در حالی جهت تنظیم بازار داخلی عوارض صادراتی را اعمال می کند که تعیین قیمت محصولات فولادی ضریبی از قیمت صادراتی است و اعمال عوارض بر این محصولات سبب می شود تا قیمت محصولات صادراتی و به دنبال آن محصولات داخلی افزایش پیدا کنند.

وی تصریح کرد:

اوکراین همیشه یکی از رقبای ایران در بازار فولادی منطقه بوده است و با توجه به اینکه این کشور در شرایط جنگ به سر می برد، این امکان فراهم شده است تا ایران بتواند محصولات خود را به صورت گسترده عرضه کند؛ البته با ادامه روند فعلی عوارض صادراتی، ایران این بازارها را از دست خواهد داد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید