حمایت قوه قضاییه از صنعت فولاد ایران

حمایت قوه قضاییه از صنعت فولاد ایران

اخبار
دوشنبه 08 فروردین 1401

معاون قضایی دادستان کل کشور در رابطه با اوضاع صنعت فولاد کشور طی گفتگویی اظهار داشت:

در سال ۱۴۰۰ جلسات منظمی با انجمن های زنجیره فولاد به منظور ریشه‌یابی و حل مشکلات آنها برگزار کردیم و دولت دوازدهم و سیزدهم را در جریان این مشکلات قرار دادیم. امیدواریم که در سال 1401 و به پشتوانه تدابیر اتخاذ شده در دولت جدید، یکی از مشکلات اصلی این صنعت که تامین انرژی است برطرف شود و مانند سال گذشته دیگر شاهد مشکل برق در تابستان و مشکل گاز در زمستان نباشیم.

 

معاون دادستانی حمایت همه جانبه قوه قضاییه از صنایع فولاد را اعلام کرد.

 

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن تاکید بر این موضوع که صنعت فولاد کشور از حمایت همه جانبه قوه قضاییه برخوردار خواهد بود، گفت:

در بازدیدهایی که از بخش های فولادی داشته‌ام، همیشه خود به عنوان حامی آنها معرفی کرده ام ولی در مرحله اول، اعضاء زنجیره فولاد باید به یک اتفاق نظر برسند و یک صدا و همراه با یکدیگر به دنبال راه حل و تعامل با دولت و وزارت صمت باشند.

وی پیرو این موضوع افزود: 

متاسفانه از آنجایی که بخش های مختلف زنجیره فولاد با یکدیگر همسو نیستند، بواسطه هر بخشنامه و بیانیه، اختلافات بین اعضا افزایش می یابد و کمک ها و حمایت های ما تا زمانی که اتفاق نظر بین اعضای زنجیره وجود نداشته باشد، چاره ساز نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: 

دستگاه قضایی در رابطه با تخلف در بخش فولاد بسیار سختگیر است و در صورتی که وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی گزارشی در این رابطه به ما ارسال کنند، به صورت جدی پیگیر آن خواهیم بود.

عمرانی در رابطه با برگزاری جلسات تنظیم بازار گفت: 

طی جلسات تنظیم بازار، مواردی مانند قیمت محصولات فولادی، صادرات، واردات و تولید صنعت فولاد مورد بحث قرار می گیرند و سعی ما بر آن است که در این جلسات با عنوان کردن مشکلات موجود، بهترین راه حل را پیدا کنیم تا زنجیره فولاد روز به روز شرایط بهتری را در بخش تولید تجربه کند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید