روند صعودی قیمت محصولات فولادی با ادامه جنگ روسیه و اوکراین

روند صعودی قیمت محصولات فولادی با ادامه جنگ روسیه و اوکراین

اخبار
یکشنبه 22 اسفند 1400

طبق آخرین گزارش های شرکت مشاوره صنعتی SteelMint، جنگ دو کشور اوکراین و روسیه، زنجیره تولید فولاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و باعث پایداری روند صعودی قیمت‌ها شده است.

دروو گوئل، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت SteelMint در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

با توجه به شرایط خوبی که در بخش تقاضای بازار وجود دارد، قیمت‌ها در بازار بین‌المللی حدود ۱۳۵ دلار در هر تن افزایش داشته و از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین که در در هفته آخر فوریه آغاز شد، قیمت ها همچنان در حال افزایش است.

 

پس از شروع جنگ بین روسیه و اوکراین، قیمت مقاطع فولادی دچار رنود صعودی و پایداری شده اند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

بحران اوکراین باعث افزایش هزینه حمل و نقل برای بسیاری از محصولات از جمله مقاطع فولادی شده‌است، و در حال حاضر شاهد تقاضای نسبتا خوبی برای محصولات فولادی در سطح جهانی هستیم که این عوامل باعث بهبود هرچه بیشتر قیمت‌ها خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات از لیست زیر استفاده کنید:

بر اساس آمارهای موجود، پیش از شروع درگیری ها در اوکراین، قیمت نفت حدود ۹۰ دلار در ازای هر بشکه بود. جنگ باعث تغییراتی در قیمت جهانی نفت شد، به‌طوری‌که در حال حاضر، هر بشکه با قیمتی بالغ بر ۱۲۰ دلار معامله می‌شود که البته بر اساس پیشبینی‌ها، احتمال دارد که طی چند روز آینده نرخ هر بشکه به ۱۸۰ دلار هم برسد.

افزایش ناگهانی نرخ نفت باعث شد تا قیمت حمل‌ونقل کشتی‌های باری که در حال حاضر ۲۰۰۰۰ دلار در روز است به ۳۰۰۰۰ دلار در روز برسد که این امر سبب سیر صعودی قیمت زغال‌سنگ در بازار های جهانی شده است به طوری که نرخ زغال‌سنگ قبل از شروع بحران اوکراین به ۲۵۰ دلار در هر تن می رسید اما در حال حاضر، زغال‌سنگ کک‌شو، از مرز ۵۵۰ دلار به ازای هر تن هم عبور کرده است.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید