برگزاری دومین نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد

برگزاری دومین نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد

اخبار
یکشنبه 15 اسفند 1400

غلامرضا فروغی نیا، دبیر نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد، در گفتگویی اظهار کرد:

دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و مواد مصرفی صنعت از 17 تا 19 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان خوزستان برگزار می شود. برگزاری نمایشگاه بومی سازی در حوزه فولاد یک فرصت ملی و منطقه ای در جنوب کشور است و می تواند مزیت های زیادی را برای این صنعت در بر داشته باشد.

 

برگزاری نمایشگاه بومی سازی در حوزه فولاد یک فرصت ملی و منطقه ای در جنوب کشور است

 

وی افزود:

 با توجه به محدودیت‌هایی که در پاره‌ای از امکانات در حوزه تولید انواع محصولات فولادی وجود دارد یقیناً رایزنی و تبادل اطلاعات از اهداف اولیه این نمایشگاه خواهد بود کما اینکه از رهگذر این مبادلات فنی و تخصصی و علمی یقیناً تامین‌کنندگان نو پا هم می‌توانند با داشته‌های خویش برای کارفرمایان صنعت فولاد، حضوری فعال در این عرصه داشته باشند.

فروغی‌نیا تاکید کرد:

تمرکز بازاریابی در حوزه نمایشگاه‌ها شاید ارزان‌ترین ابزار اقتصادی برای واحدهای بازرگانی هم باشد تا آنها بتوانند تولیدکنندگان را دریافته و حمایت کنند. یقیناً بخش‌های بازرگانی راه های ارزان برای توجیه اقتصادی را در مسیر صنعتگران فولادی قرار خواهند داد. به ویژه اینکه اگر مسیر تامین در داخل کشور و در منطقه جنوب باشد از توجیه اقتصادی مطلوب‌تری برخوردار است.

دبیر دومین نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد با اشاره به مزیت‌های اقتصادی منطقه جنوب تصریح نمود: 

صنعت فولاد از جمله صنایعی است که در کشور ما می‌بایستی از مزایای ۱۸۸۰ کیلومتر دسترسی دریایی در جنوب کمال استفاده را ببرد. بنابراین با تکیه بر مزیت حمل و نقل ارزان بین‌المللی در تامین مواد و دسترسی به بازارهای هدف این مهم بیش از پیش با منطق اقتصادی سازگار است.

آقای فروغی نیا در پایان گفت: 

کلیه شرکت های فولادی باید از فرصتی که نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد در اختیار آن ها گذاشته است استفاده کنند و برای شناخت تامین کنندگان توانا از این نمایشگاه بهره ببرند تا بتوانند به سمت کاهش قیمت نهایی محصولات خود قدم بردارند. هدف اصلی این نمایشگاه در ابعاد ملی این است که بتوانیم با استفاده از مزیت های نسبی جغرافیایی و توانایی های صنعتگران و تامین کنندگان بومی خود، محصولات فولادی خوبی را در بازار ارائه دهیم.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید