اصلاحیه همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد

اصلاحیه همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد

اخبار
یکشنبه 08 اسفند 1400

حسین عامریان، مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، در آیین افتتاحیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم، درخصوص وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد گفت:

 بازنشستگان فولاد در خصوص همسان‌سازی، از ابتدای زمانی که ما کار را به دست گرفتیم شکایت خود را مطرح کردند و گفتند همسان‌سازی درست انجام نشده است.

وی گفت:

 ما برخلاف رویه مدیران قبلی، بازنشستگان را به جلسات دعوت کردیم و از آن ها خواستیم در کنار ما باشند تا با هم موضوع همسان‌سازی را پیش ببریم.

 

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد ایران گفت در صدد اصلاح قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد هستیم.

 

عامریان بیان کرد:

 بعد از جلسات متعدد به این جمع‌بندی رسیدیم که برای اصلاح همسان‌سازی نیاز به دوهزار و پانصد میلیارد تومان بودجه داریم. این در حالی است که اصل همسان‌سازی حدود هزار میلیارد تومان هزینه داشت؛ یعنی اصلاحیه همسان‌سازی سه برابر اصل همسان‌سازی برای ما بار مالی دارد.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد گفت: 

ما صادقانه می گوییم که منابع مالی ما محدود است و نمی‌توانیم به‌سرعت اصلاحیه همسان‌سازی را اجرایی کنیم اما قول می‌دهیم به مرور زمان این کار انجام شود و در این مسیر مصمم هستیم.

وی گفت:

درحالی‌که اجرای همسان‌سازی قبلی حدود ده سال طول کشید ما سعی می‌کنیم از منابع درون صندوق استفاده کنیم و ظرف سه سال این کار را انجام دهیم.
عامریان در خصوص رفاهیات بازنشستگان صندوق فولاد گفت:

متاسفانه رفاهیات بازنشستگان این صندوق بسیار ضعیف است؛ به همین دلیل برنامه‌ریزی مفصلی در این زمینه داشته‌ایم تا بتوانیم این وضعیت را اصلاح کنیم.

مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد همچنین با اشاره به شرکتهای زیان‌ده صندوق فولاد گفت:

بخش زیادی از شرکت‌های این صندوق، زیان‌ده هستند و ما به وزیر کار قول دادیم ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه این شرکت‌ها را سودده کنیم و به جایگاه خود برسانیم.

در انتها عامریان اینگونه بیان کرد: 

ما این نگاه را داریم که تحول از تفکر و نیروی انسانی سرچشمه می گیرد، به همین دلیل در ظرف 3 ماه حدود 95 درصد از اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل و مدیران میانی را تغییر دادیم. مدیران جدید میانگین سنی کمتر از 40 سال دارند و همه متخصص و تحصیلکرده هستند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید