ظرفیت تولید فولاد در استان گیلان

ظرفیت تولید فولاد در استان گیلان

اخبار
شنبه 07 اسفند 1400

مهرداد طهیری رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان طی گفتگویی با رسانه ها اظهار داشت:

در استان گیلان سالانه 2 میلیون و 225 هزار تن انواع صنایع فولادی از جمله شمش فولاد، میلگرد و انواع ورق فولادی از طریق هشت واحد فعال صنایع فولادی و نوردی موجود در استان، تولید می‌شود. 

بخش گسترده‌ای از نیاز صنایع پایین دستی کشور مثل خودروسازی، صنایع نظامی، دریایی، ساخت ادوات کشاورزی و صنعت ساختمان از طریق محصولات همین ۸ شرکت تامین می‌شود.

 

در استان گیلان انواع محصولات فولادی مثل میلگرد، شمش فولاد و ورق های فولادی تولید می شود.

 

وی در ادامه افزود:

با وجود اینکه در گیلان ۵۶ معدن فعال وجود دارد، ولی در این استان سنگ آهن که ماده اولیه معدنی صنعت فولاد به حساب می آید، وجود ندارد از این رو مواد اولیه واحدهای تولیدی فولادی گیلان از فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان و خوزستان تامین می شود.

وی ضمن اشاره به شرکت های موجود در استان گیلان گفت:

 پس از فولاد مبارکه و در بخش خصوصی، مجتمع فولاد گیلان، بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور است که در بخش تولید، جایگاه دوم را بین بیشترین تولید کنندگان کشور به خود اختصاص داده است.

مجتمع فولاد گیلان از سه بخش تولیدی نورد گرم، نورد سرد و گالوانیزه تشکیل شده است که این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی، دارای ظرفیت تولید سالانه ۵/۲میلیون تن و ۸۰۰ هزار تنی به ترتیب در بخش های نورد گرم و نورد سرد می باشد.

وی در انتها اضافه کرد:

 شرکت های فولاد آناهیتا، حسن رود، امیرکبیر و ذوب گیلان را می توان به عنوان سایر واحدهای تولید کننده محصولات فولادی در استان گیلان نام برد که کلیه محصولات فولادی و نوردی این شرکت‌ها، در کل کشور توزیع می شود و تامین کننده بخشی بزرگی از نیازهای دیگر استان ها می باشند. همچنین این شرکت ها مازاد تولید خود را که در کشور مصرف ندارد، صادر می کنند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید