آماده شدن ذوب آهن اصفهان برای تامین برق فصول گرم

آماده شدن ذوب آهن اصفهان برای تامین برق فصول گرم

اخبار
شنبه 07 اسفند 1400

نیروگاه ذوب آهن اصفهان برای تامین برق در بهار و تابستان سال آینده، آماده‌‌تر خواهد بود. این را ایرج رخصتی، سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان گفت.

ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف شرکت، با حضور در نیروگاه‌ها و بخش آبرسانی، با تلاشگران این بخش‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

نیروگاه ذوب آهن اصفهان برای تامین برق در بهار و تابستان سال آینده، آماده‌‌تر خواهد بود

 

وی در این دیدار با قدردانی از همت و تلاش پولاد مردان ذوب آهن، به اهمیت نیروگاه‌های شرکت و همچنین فعالیت‌های مربوط به تامین آب مورد نیاز خط تولید،با توجه به در پیش بودن فصول گرم سال و مشکلات احتمالی در تامین آب و برق ، همچون سنوات گذشته اشاره کرد و گفت‌:

 در این راستا تعمیرات زودهنگام نیروگاه‌های شرکت آغاز شده و بازدیدهای میدانی به طور منظم انجام می‌شود تا با مشکلات ناشی از قطع برق که در سال جاری شاهد آن بودیم، مواجه نشویم.

ذوب آهن اصفهان ۴ واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیت بیش از ۲۲۰ کیلو وات دارد که عمده خوراک آن، گازهای فرایندی خط تولید است و به منظور دستیابی به بازدهی بالاتر و وابستگی کمتر به شبکه برق سراسری، گازهای فرایندی با گازهای طبیعی ترکیب می‌شود.

این نیروگاه‌ها، برق مصرفی کارخانه را تامین می‌کنند و اگر تولید آنها متوقف شود، شبکه برق سراسری باید کل برق مصرفی را تامین کند. این در حالی است که در جدول تعرفه گاز، نرخ گاز مصرفی نیروگاهی برابر ۱۰ درصد تعرفه خوراک پتروشیمی در نظر گرفته شده، ولی تعرفه گاز مصرفی برای این شرکت، با تعرفه صنایع فولادی یعنی ۳۰ درصد تعرفه خوراک پتروشیمی محاسبه می‌شود.

ایرج رخصتی در ادامه گفت:

امیدواریم با عنایت به بررسی پیش نویس قانون بودجه سال۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، باالحاق تبصره‌ای به قانون بودجه، بهای گاز مصرفی شرکت‌هایی که نیروگاه دارند و بخشی از برق مصرفی خود را به‌جای دریافت از شبکه سراسری با گاز طبیعی تولید می‌کنند، مانند سایر نیروگاه های موجود در شبکه ، ۱۰ درصد خوراک پتروشیمی محاسبه شود.


 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید