افزایش قیمت میلگرد ناشی از صادرات و محدودیت‌های انرژی

افزایش قیمت میلگرد ناشی از صادرات و محدودیت‌های انرژی

اخبار
سه‌شنبه 03 اسفند 1400

رضا نادری، نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز در گفتگویی اعلام کرد:

 با وجود اینکه تقاضای زیادی در بازار برای خرید و فروش آهن وجود ندارد و رکود بر بازار حاکم است؛ افزایش قیمت میلگرد را شاهد هستیم که به دلیل صادرات میلگرد و محدودیت کارخانه ها در مصرف انرژی است.

رضا نادری اظهار کرد:

 با توجه به اینکه قیمت دلار مرتبا در حال کاهش است اما متاسفانه قیمت میلگرد افزایشی است و به قیمت هر کیلوگرم 16 هزار و 200 تومان رسیده است.

وی افزود: 

میزان صادرات کارخانه‌های فولادی افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش تقاضای خرید در مواد اولیه و آهن قراضه شده است. همچنین کمبود آهن قراضه ناشی از تقاضای بیش از حد در این بازار است و به همین دلیل قیمت آهن در کانالی افزایشی قرار گرفته است.

 

image not found

 

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت:

 از دیگر دلایل افزایش قیمت آهن این است که کارخانه‌ها بابت مصرف منابع انرژی مانند برق و گاز محدودیت‌هایی دارند و کارخانه‌های فولادی مجبور به اعمال این محدودیت‌ها در خطوط تولید خود می‌شوند.

نادری با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های ساخت و ساز روند کندی را داشته و در رکود قرار دارند، بیان کرد: 

افزایش قیمت میلگرد در حالی است که تقاضای چندانی در بازار آهن وجود ندارد و خرید و فروش آهن در رکود قرار دارد.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت آهن در سال آینده وجود دارد، تصریح کرد: 

با توجه به اینکه در سال جاری با کمبود انرژی مواجه شدیم و کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شدند، قطعا این شرایط نیز در سال آینده دوباره تکرار و سبب افزایش قیمت آهن خواهد شد.

اگر توافق برجام رخ ندهد، رکود تورمی بازار آهن ادامه دار می شود، و باعث می شود تا تورم در بازار همچنان ادامه دار شود؛ اگر توافقی در برجام حاصل شود می توانیم امیدوار باشیم که صادرات آهن افزایش پیدا کند و رکود و تورم کاهش یافته و قیمت آهن را در پیش داشته باشیم. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید