افزایش قیمت میلگرد ناشی از صادرات و محدودیت‌های انرژی

افزایش قیمت میلگرد ناشی از صادرات و محدودیت‌های انرژی

اخبار
سه‌شنبه 03 اسفند 1400

رضا نادری، نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز در گفتگویی اعلام کرد:

 با وجود اینکه تقاضای زیادی در بازار برای خرید و فروش آهن وجود ندارد و رکود بر بازار حاکم است؛ افزایش قیمت میلگرد را شاهد هستیم که به دلیل صادرات میلگرد و محدودیت کارخانه ها در مصرف انرژی است.

رضا نادری اظهار کرد:

 با توجه به اینکه قیمت دلار مرتبا در حال کاهش است اما متاسفانه قیمت میلگرد افزایشی است و به قیمت هر کیلوگرم 16 هزار و 200 تومان رسیده است.

وی افزود: 

میزان صادرات کارخانه‌های فولادی افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش تقاضای خرید در مواد اولیه و آهن قراضه شده است. همچنین کمبود آهن قراضه ناشی از تقاضای بیش از حد در این بازار است و به همین دلیل قیمت آهن در کانالی افزایشی قرار گرفته است.

 

افزایش قیمت میلگرد در کشور به علت رکود در بازار آهن اتفاق افتاده است.

 

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت:

 از دیگر دلایل افزایش قیمت آهن این است که کارخانه‌ها بابت مصرف منابع انرژی مانند برق و گاز محدودیت‌هایی دارند و کارخانه‌های فولادی مجبور به اعمال این محدودیت‌ها در خطوط تولید خود می‌شوند.

نادری با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های ساخت و ساز روند کندی را داشته و در رکود قرار دارند، بیان کرد: 

افزایش قیمت میلگرد در حالی است که تقاضای چندانی در بازار آهن وجود ندارد و خرید و فروش آهن در رکود قرار دارد.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت آهن در سال آینده وجود دارد، تصریح کرد: 

با توجه به اینکه در سال جاری با کمبود انرژی مواجه شدیم و کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شدند، قطعا این شرایط نیز در سال آینده دوباره تکرار و سبب افزایش قیمت آهن خواهد شد.

اگر توافق برجام رخ ندهد، رکود تورمی بازار آهن ادامه دار می شود، و باعث می شود تا تورم در بازار همچنان ادامه دار شود؛ اگر توافقی در برجام حاصل شود می توانیم امیدوار باشیم که صادرات آهن افزایش پیدا کند و رکود و تورم کاهش یافته و قیمت آهن را در پیش داشته باشیم. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید