بررسی واردات فولادی در ده ماه اخیر سال 1400

بررسی واردات فولادی در ده ماه اخیر سال 1400

اخبار
سه‌شنبه 03 اسفند 1400

طبق آمار هرچه میزان صادرات محصولات تولید شده در داخل افزایش می یابد، واردات زنجیره فولادی از شمش فولاد تا سایر مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی کمتر و به حداقل رسیده است؛ طبق گزارشات ارائه شده از واردات محصولات فولادی به کشور تا آخر دی ماه، واردات این مقاطع بین 7 تا 28 درصد کاهش یافته است؛ در ضمن میزان واردات شمش فولاد نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و آهن اسفنجی نیز واردات به کشور نداشته است.

 

به دلیل افزایش صادرات، میزان واردات محصولات فولادی کاهش یافته است.

 

بر اساس آمار از ابتدای سال جاری تا دی ماه در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات مقاطع طویل فولادی هفت درصد، مقاطع تخت ۲۸ درصد و واردات محصولات فولادی ۲۶ درصد کاهش داشته است. کشور همچنان از واردت آهن اسفنجی بی‌نیاز است و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده است.
بیشترین میزان واردات فولادی طی ۹ ماهه امسال مختص محصولات فولادی معادل ۵۹۲ هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته که معادل ۸۰۰ هزار تن بوده، ۲۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.
پس از آن میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در ۱۰ ماهه امسال معادل ۵۲۳ هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد کمتر است. در مجموع ۱۰ ماهه نخست سال گذشته ۷۲۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شد.
از ابتدای امسال تا پایان دی ماه مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به همین مدت در سال گذشته هفت درصد کمتر شده و از ۷۴ هزار تن به ۶۹ هزار تن رسیده است.بر حسب آمار به دست آمده، واردات محصولات فولادی مثل فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم در طی این زمان 5000 تن شمش فولاد بوده که این آمار مشابه میزان واردات ده ماه آخر سال گذشته است. طبق تولیدات داخلی، کشور نیازی به آهن اسفنجی ندارد و وارداتی برای این محصول ثبت نشده است.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید