مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی باعث بیکاری آهن‌فروشان

مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی باعث بیکاری آهن‌فروشان

اخبار
یکشنبه 01 اسفند 1400

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه صنفی آهن فروشان اذعان داشت:

در حال حاضر با توجه به ضریب ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، اتحادیه صنفی آهن فروشان نیاز به یک اصلاح مالیاتی دارد و باید مانند گذشته درصد مالیات به ۶ برسد زیرا با توجه به سنگینی آهن و رقمهای بالای آن، توان پرداخت برای اعضا فراهم نیست.

کوروش امیری همچنین افزود:

خواسته تمامی اعضای اتحادیه آهن و فولاد این است که مانند گذشته ۶ درصد از سود مالیات صنفی خود را بپردازند اما مسئولان، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را ۹ درصد قرارداده‌اند که پرداخت آن برای اعضای اتحادیه بسیار سخت است.

با توجه به درصد مالیاتی که در حال حاضر باید پرداخت شود، میزان مالیات از میزان درآمد هم پیشی گرفته و امکان فعالیت برای افراد این بخش را غیر‌ممکن کرده است.

 

مالیات 9 درصدی باعث ایجاد مشکل برای فعالان صنعت آهن و فلاد می شود.

 

این در حالی است که اعضای اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی، مالیات بر مشاغل را نیز پرداخت می‌کنند و در واقع سود باقی مانده برای آنها بسیار اندک و ناچیز می‌باشد.

امیری، رییس اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه، در رابطه با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده فعالان صنفی طلا و جواهر گفت:

موضوع مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه صنفی آهن‌فروشان نیز باید همانند اتحادیه صنف طلا و جواهر اصلاح مالیاتی شود. از آن‌جایی که این شیوه پرداخت مالیات در حال حاضر تبدیل به قانون شده است، قابل حذف نیست ولی با اصلاح آن می توان از تعطیلی و ضرر این صنف در مواقع رکود، جلوگیری کرد.

آقای امیری در انتهای سخنان خود بیان کرد:

اعضای اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی درخواست دارند تا با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده برای این صنف، فعالیت شغلی صنعت آهن و فولاد را هموار سازند و شرایط کسب و کار آنها را تسهیل کنند.
 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید