تولید 29.7 میلیون شمش فولاد و محصولات فولادی توسط شرکت‌های بزرگ معدنی

تولید 29.7 میلیون شمش فولاد و محصولات فولادی توسط شرکت‌های بزرگ معدنی

اخبار
شنبه 30 بهمن 1400

با بررسی عملکرد شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی متوجه می‌شویم که از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ۲۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۷۰۷ تن شمش فولاد و انواع محصولات فولادی در کشور تولید شده است. 

در این مدت شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، ۱۸ میلیون و هزار و ۸۷۳ تن شمش فولاد و ۱۱ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۸۳۴ تن محصولات فولادی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ به ترتیب افت چهار درصدی و کاهش سه درصدی داشته است.

 

کارخانه تولید میلگرد را در تصویر زیر مشاهده می  کنید.

 

در ۱۰ ماهه امسال، ۴۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۰ تن کنسانتره آهن با رشد سه درصدی و ۴۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۵۶ تن گندله با میزان رشد ۱۱درصدی، در کشور تولید شده است. همچنین تا پایان دی ماه ۴۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۹۲۷ تن آهن اسفنجی در کشور تولید شد که حاکی از افت ۶ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته است.

با این حال تولیدکنندگان شمش آلومینیوم توانستند با ثبت رشد ۲۳ درصدی به ۴۵۳ هزار و ۴۳۶ تن عملکرد برسند. در بخش تولید مس نیز شاهد این بوده ایم که رشد مثبتی در تولید داشتیم؛ به‌طوری که یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۵۷ تن کنسانتره مس یعنی 2 درصد رشد، ۲۳۹ هزار و ۴۲ تن کاتد مس به میزان 3 درصد رشد و ۲۹۳ هزار و ۵۵۹ تن آند مس (بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰) تولید شد.


 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید