کاهش تولید محصولات فولادی به علت اصراف گاز در بخش خانگی

کاهش تولید محصولات فولادی به علت اصراف گاز در بخش خانگی

اخبار
چهارشنبه 20 بهمن 1400

 بهادر احرامیان نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اظهار داشت:

تولید در اغلب بخش‌‌های زنجیره فولاد به علت قطعی گاز متوقف شده است و این مسئله تا یک هفته الی ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:

کمبود گاز و سهمیه بندی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، به علت کمبود تولید نیست و وزارت نفت حتی توانسته بیش از حد تعیین شده تولید داشته باشد اما باز هم کمبود وجود دارد که دلیل این موضوع مصرف بیش از حد خانگی در این فصل است و امیدواریم با کاهش مصرف در این بخش، تا ۱۰ روز آینده شاهد پایان این قطعی ها باشیم.

 

در این تصویر بهادر احرامیان را مشاهده می‌کنید.

 

پیرو این موضوع احرامیان افزود:

 میزان اتلاف گاز بخش خانگی بسیار افزایش داشته و به حدی رسیده است که عملا گاز به صنایع و تولیدکنندگان فولادی نمی‌رسد و با این روند، بخش صنعتی در مسیر تعطیلی در حال حرکت است و واحدهای تولیدی باید بهای این اصراف در بخش خانگی را بدهند به طوری قطعی مداوم گاز موجب کاهش ۲۰ درصدی تولید فولاد شده است.

احرامیان در رابطه با نگرانی هایی که در رابطه با تامین فولاد مسکن ملی با توجه به افت تولید محصولات فولادی وجود دارد گفت:

 تولیدکنندگان با تامین فولاد مورد نیاز داخلی این ظرفیت را دارند که پاسخگوی نیاز مسکن ملی باشند و نگرانی در این باره با توجه به صادرات مازاد نخواهیم داشت.

 

تصویر بهادر احرامیان در جلسه کاهش تولید محصولات فولادی است

 

وی در انتها افزود: 

با توجه به اینکه قیمت های جهانی در همین رده قیمتی است، در سال آینده پیشبینی می شود که قیمت محصولات فولادی نیز تغییر چشمگیری نداشته باشند و شاهد قیمتی معادل با نرخ کنونی خواهیم بود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید