واردات محصولات فولادی در صدر

واردات محصولات فولادی در صدر

اخبار
یکشنبه 12 دی 1400

با توجه به اینکه میزان واردات محصولات فولادی در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است، اما طبق گزارشات بیشترین میزان واردات همچنان مربوط به محصولات فولادی است.

طبق آمارهای منتشر شده، در 8 ماه ابتدای امسال، میزان صادرات محصولات فولادی نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

صادرات محصولاتی مانند شمش، مقاطع طویل، آهن اسفنجی رشد 27 تا 105 درصدی داشته اشت اما میزان واردات محصولات فولادی و مقاطع تخت، با کاهش روبه‌رو بوده است.

میزان صادرات محصولات فولادی در ۷ ماه سال 1400

طبق آمار، صادرات محصولات فولادی در 7 ماه ابتدای سال 1400، 2 میلیون و 187 هزار تن بوده است.

از ابتدای سال 1400 تا پایان آلان ماه، میزان 4 میلیون و 800 هزار تن انواع شمش فولادی صادر شده است؛ این میزان در مقایسه با سال 1399، با افزایش 27 درصدی روبه‌رو شده است.

همچنین در 8 ماه ابتدای سال، میزان صادرات اسلب، رشد 73 درصدی و صادرات بیلت و بوم رشد 12 درصدی نسبت به سال 99 داشته است.

 

بررسی میزان واردات و صادرات محصولات فولادی در مقایسه با سال گذشته

 

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، میزان یک میلیون و ۷۸۰ هزار تن انواع مقاطع طویل فولادی شامل (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، انواع ورق، نبشی و غیره) صادر شده است که در قیمت تیرآهن، و دیگر محصولات فولادی بی‌تاثیر نبوده است.

این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۲۲۸ هزار تن ثبت شده و بر این اساس امسال میزان صادرات آن ۴۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین صادرات تیرآهن و میلگرد در 8 ماه سال 1400، با افزایش 59 درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

این افت در حالی است که آمارها نشان می دهد طی ۸ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۲۰ هزار تن تیرآهن صادر شده بود. امسال نیز این رقم به ۹۶ هزار تن رسیده است.

طبق گزارش های منتشر شده بیشترین درصد افزایش صادرات متعلق به آهن اسفنجی بوده است. آمارها نشان می دهد که از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه  ۹۹، میزان صادرات آهن اسفنجی ایران به ۴۰۳ هزار تن رسیده است.

جزییات واردات محصولات فولادی در 8 ماه سال 1400

طبق آمار و گزارشات، میزان واردات مقاطع طویل فولادی، در 8 ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 99 افزایش یافته است؛ این در حالی است که واردات محصولات فولادی 13 درصد و واردات مقاطع فولادی 15 درصد افت داشته است.

بیشترین میزان واردات محصولات فولادی در ۸ ماهه سال جاری معادل ۵۳۳ هزار تن بوده است. این رقم نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

در این میان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در ۸ ماهه سال جاری ۴۷۴ هزار تن شده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که در ۷ ماهه ابتدای سال گذشته ۵۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده است.

همچنین واردات ورق پوشش‌دار 1 درصد و واردات ورق سرد 17 درصد رشد داشته است.

 

در این تصویر نمایی از صادرات محصولات فولادی را مشاهده می کنید.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

در مجموع در مدت یاد شده میزان ۱۱ هزار تن تیرآهن و ۲۱ هزار تن میلگرد وارده شده است. این عدد نشان می‌دهد که به ترتیب ۵۷ درصد و ۱۷ درصد بیشتر از میزان واردات آن در سال گذشته بوده است. که بر قیمت میلگرد و دیگر محصولات اثر خواهد گذاشت.

گفتنی است در مدت زمان یادشده نزدیک به ۲۰۰۰ تن بیلت بوم به کشور وارد شده است که نسبت به سال گذشته ۳۳درصد کمتر بوده است.

همچنین ۲۰۰۰ هزار اسلب به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.


 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید